Wednesday, 19 September 2012

saeng il chu ka ham ni da...:)





saeng il chu ka ham ni da, saeng il chu ka ham ni da

ji gu e seo u ju e seo, je il sa rang ham ni da

kkot ppo da deo gop kke, byeo bo da deo bal kke

sa ja bo da yong gam ha ge, Happy birthday to you

saeng il chu ka ham ni da, saeng il chu ka ham ni da

kkot tta un nae chin gu ya, gul go git kke sa ra yo

saeng il chu ka ham ni da, saeng il chu ka ham ni da

kkal kka teun nae chin gu ya, pom na ge sa se yo

beol ga teun nae chin gu ya, tok sso myeo sa ra yo


Assalamualaikum...bufday girl disini..hehe
ALLAH selamatkan kamu..ALLAH selamatkan kamu..ALLAH selamatkan Nurul Fatihah..ALLAH selamatkan kamu..haha..nyanyi tuk diri sendiri..^_^

alhamdulillah....sampai jugak ulang tahun kelahiran yang ke teettt....hahaha.(rahsia..yang pasti muda lagi)..
alhamdulillah..syukur ke hadrat Illahi..dapat menyedut udara smpai ke umur ini..

alhamdulillah..terima kasih banyak2 kepada ummi..dh 21 tahun (kantoii) umi jaga kakak dengan segala penat lelah..terima kasih byk2 ummi..tiada apa yg mampu kakak balas...you are number one for me mom!!..

hari ni jgk dapat tajuk tesis...semoga dipermudahkan segala urusan...
AMIN....^_^

Saturday, 4 August 2012

SKPW3063-Kesihatan Mental G11(PHOBIA)

tugasan oh tugasan

assalamualaikum..
entry kali sal tugasan..haha..
seeteereeeeeeessssss....T.T
hanya ALLAH yang tahu perasaan ni..
Ya ALLAH..semoga pengorbanan ku ini berbaloi..huhu..
ni haa video tugasan tu..harap dpt view la yer..mekasih kerana sudi menonton..:)

http://www.youtube.com/watch?v=QJw8IRqrRZA

Saturday, 7 July 2012

~sebaik sahaja habis exam~


assalamualaikum...entry kali ni tajuk sebaik sahaja habis exam..kenapa yer tajuk nye cmtu..tertanya-tanya tak?hehe..


ok la..sebaik sahaja habis exam,iaitu 28 Jun 2012, saya keluar dating..hehe..dating kat mane?dgn siapa?haa..dating kat midvalley dgn my eonni aka roommate ku..hehe

tujuan asal pergi mid valley adalah untuk makan korean food..tapi...food court tu tgh renovate..huhu..patah lah hati..sedih..tak dapat makan korean food..:(

tiba-tiba..eyh2..ada pameran mickey..byk sgt replica mickey..wahhh..rasa kt dunia disney pn ada..kihkih..welcome to Disney world..^^



donald duck pn ade..hehe..


big mickey..:)

cute mickey
arghhh...takotnyer..garang siot bapak mickey ni..




jom kita shopping..(erkk..mickey tu cakap)

hai..selamat berkenalan..annyeong..:)

dengan membawa hati yang lara, kami pergi la makan kat kedai nasi ayam aka the chicken rice shop.hehe..

sedapnye...laparrrr..

kami tak pulang dgn tangan kosong..nak sgt makan makanan korea..haa..amik kau..kami pn beli kimchi ramen ni..wahhh..sedapnyerrrrrrrr....




p/s: mid valley cam dunia disney..ok la..that's all..annyeong..^_^





Friday, 6 July 2012

-babysitter-

assalamualaikum...lama x update blog..waktu xde keje ni la nak update blog..huahaha..wahh..arini bersamaan dengan 7 Julai 2012 bersamaan dengan 17 Syaaban 1433 Hijrah, aku menjadi babysitter lagiii...babysitter kpd anak-anak coursemates ku..hehe..



taraaa..ni lah anak-anak dorang..hehe..kwn2ku belum kawin lagi..harap maklum yer..(ehh..aku pn belum lar)..kahkah..peace..;)

anak-anak dayah bersuka ria


 anak-anak ain bermain dengan gumbira


ok la..itu saja untuk hari ni..hehe..annyeong..^^
p/s:sbnrnye geli tgk kura-kura tu..hehe..

Tuesday, 26 June 2012

~love rain~

arghhh...xleh tgk mamat nih..i fall in love...haha

suka sgt2 cter nie..so sweet..wlaupun rmai org kta cter ni
 agk lembab..huhu..

suka tgk dua orang ni blakon..argg...sarang bi..;)


scene ni sweetttttttttt sgt..haha..#di awangan skjp..

Saturday, 24 March 2012

Muhasabah Cinta by Edcoustic

Wahai Pemilik nyawaKu
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Ku pasrahkan semua padamu

Tuhan baru ku sedar
Nikmat sihat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harap cintaMu

Kata-kata indah terucap indah
Mengalir berzikir dikidung doaku
Sakit yang ku rasa biar
Jadi penawar dosaku

Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang kau beri untukku
Ampunni khilaf dan salah selama ini
YA Ilahi muhasabah cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu

Sunday, 15 January 2012

success!!..^^

Ramai manusia yang ketika hidupnya, dia terlupa untuk merasa diri sebagai hamba. Sehinggalah akhirnya kematian datang menjemputnya, ketika itu penyesalan dengan darah mata sekalipun tidak lagi bermakna.
Mereka ini adalah manusia yang mata hatinya telah dihijab oleh Allah untuk nampak kejelasan tanda-tanda-Nya yang cerah. Kerana mereka sendiri sebelumnya telah menjauhkan diri dari landasan kebenaran. Firman Allah,
"Dan (sebaliknya) sesiapa yang berada di dunia ini (dalam keadaan) buta (mata hatinya) maka dia juga buta di akhirat dan lebih sesat lagi jalannya,"surah Al-Isra' ayat 27.
REDHA TUHAN = BERJAYA
Kita selalu bertanya kepada diri dan orang lain. Kita tanya:
Minta berikan sedikit motivasi, jalan manakah yang paling dekat dengan kejayaan?
Maka saya ingin menyebut jawapan sebegini:
Kita hidup adalah untuk mencari redha Allah SWT. Maka, kejayaan kita yang sebenar adalah apabila segala sesuatu yang kita lakukan adalah untuk mendapat redha Allah SWT.
Pada saya, di sini letaknya motivasi kejayaan kita yang paling besar sebenarnya.
Motivasi yang meletakkan Tuhan sebagai batu asas akan menemui jalan kejayaan yang paling hebat, paling bermakna.
Selaklah sirah baginda nabi, lihatlah kepada para sahabat baginda, telitilah kisah hidup ulama-ulama kita yang terdahulu, yang mereka ini luar biasa bagus dan hebat sekali, kita akan dapati motivasi kejayan mereka adalah redha Sang Pencipta.
PESANAN DR. A'LI JUM'AH
Kerana itu, saya suka untuk sampaikan kepada semua satu petua yang disebut oleh Mufti Mesir, Dr. Ali Jum'ah ketika kuliah beliau di Masjid Al-Azhar sebelum ini.
Kata beliau, setiap pagi ucapkanlah Allahu Maksudi, Wa Redha hu Matlubi (Allah tujuanku, dan redha-Nya lah yang kuharapkan).
Baca ini 7 kali setiap pagi, dan kita insyaAllah akan bergerak untuk menjadi manusia yang lebih baik hari itu.
Kata beliau lagi, pengulangan sebanyak tujuh kali ini sebagai kita memperkuatkan keinginan kita.
Penegasan bahawa kita sememangnya hidup atas tujuan menjadi hamba Allah dan dalam hidup kita, yang kita cari hanyalah redha-Nya.
Maka, pasakkan di dalam jiwa, kita adalah hamba-Nya.
"Serta keredaan dari Allah yang lebih besar kemuliaannya; (balasan) yang demikian itulah kejayaan yang besar." Surah At-Taubah ayat 72.. 



Dia Pemberi Kekuatan

Allah ini sweet~~

Kemana saya pergi, Dia akan sentiasa di sisi.
Menemani diri saat keseorangan, menemani diri saat kesedihan, kedukaan, menemani diri saat saya kegelisahan. Jadi takkan pernah rasa takut sebab Dia ada.




ALLAH Maha Melindungi..


"Tidakkah kamu tahu bahawa Allah memiliki kerajaan langit dan bumi? Dan tidak ada bagimu pelindung dan penolong selain Allah."
(Al-Baqarah: 107).


by: Artikel iluvislam.com <